Arhiiv 2008/09

Õppereis

06.11.08

21 oktoobrist kuni 24 oktoobrini toimus Tartu- Riia õppereis, kus võtsid osa turismikorralduse I ja II kursuse tudengid. Reis toimus kooli- ja eesti keele praktika raames.

I päev oli pühendatud meil Ida- Virumaa vaatamisväärsustele, mis jäid teele Tartusse. Varajasel hommikul, kui taevas oli hall alustasime oma teed. Esimeseks peatuseks oli Sinimäe, kus vaatasime I maailmaasõja kindlusrajatisi ja memoriaali, mis on pühendatud II maailmasõjas langenuitele. Ees ootas meid Ida-Virumaa “keelatud” linn Sillamäe, kust me suundusime Toila- Oru parki. Park tervitas meid vaibaga langenud, kullatud lehtedest, mis mõnusalt sahesesid jalgade all. Lossiplatsilt avanes ilus vaade ümbruskonnale. Meie teekond läks aga edasi Valaste joa juurde, kus asub Eestimaa kõige kõrgem juga ning kus vastabiellunud panevad oma abielu “lukku”. Värske õhk ja aktiivne tegevus äratas meis soovi kinnitada oma keha hea lõunaga ning buss viis meid Jõhvi, kus sõime lõunat ja pärast seda tutvusime Mihklikirikuga.

Tartu-Riia õppereis

Kirikus valgete võlvide all kõlas imeline orelimuusika ning see tegi kirikut veelgi ilusamaks. Vaimulik temaatika jätkus, aga edasi Kuremäe kloostriga, kus toimus ekskursioon õde Eufrosinia juhtimise all. Päike hakkas juba loojuma ning meie reis jõudis oma kõige kõrgema tippu otseses mõttes, sest meie ronisime Iisaku vaatlustorni, kust avanes muljetavaldav vaade.

Õhtul saabusime hotelli Tartus, kust pärast õhtusööki algas vaba aeg.

II päev.
Teine päev algas meil Tartu Kutseharidusekeksuse-TKHK külastamisega, kus meie tutvusime nii keskuse kui ka turismi- ja reisikorraldamise tudengitega, kes korraldasid meie jaoks vahva tutvumismängu ja ekskursiooni Keskuses.

Tartu-Riia õppereis

Pärast toekat lõunat TKHK restoranis algas interraktiivne ekskursioon Tartu kesklinnas, mida ettevalmistas turismikorralduse õpetaja Juri Gerzanitš ning meie saime tutvuda lõbusalt ja omal käel Tartu linna vaatamisväärsustega. Pärast ekskursiooni, kus võtsid osa ka mõned meie Tartu kollegid, külastasime Tartu Ülikooli Kunstimuuseumi.

Pärast klassikalise kunsti nautismist sukeldusime lastepõlvesse Mängumuuseumis, kust läksime oma programmi viimse punkti Botaanika aeda, kus igavesti valitseb suvi ja palmide all on tükike paradiisi.

III päev
Kolmandal päeval algas meie rühma ühisreis Tartu Kutsehariduse tudengitega Riga. Valga –Valka piiripunktil tegime ühispildi.

Tartu-Riia õppereis

Esimeseks Läti linnaks oli Valmiera, kus meie külastasime Valmiera kolledži, kus saime tuttavaks nii kolledži turismikorralduse tudengite ja raamatukoguga. Koledži ja raamatukogu töötajad tegid meile väga head ja huvitavat tutvustust asutusest.Valmiera kolledži raamatukogu aknendest avaneb ilus vaade Gauja jõele ja lossile.

Pärast Valmierat sõitsime Võnnusse, ehk Cesisisse, kus pärast lõunapausi tegime väkese ringkäigu ja külastasime Võnnu lahingu auks püstitatud ausamba, kus peale lätikeelset oli ka eestikelne tekst.

Kui õhtu alles noor oli jõudsime Turaida koopasteni, kus meie turismikorralduse esmakurslased said rebaseristimised.

Tartu-Riia õppereis

Meie reisi kolmas päev kulmineerus Lido keskuse külastamisega ja majutusega Riia vanalinna südames. Meie hostell asus Peetri kiriku lähedal.

IV Päev.
Pärast maitsvat hommikusööki asusime avastama Riia vanalinna vaatamisväärsusi, mille kohta olid ettevalmistatud ettekanded. Ettekanded olid kahes keele tartlased lugesid ettekanded eesti keeles ning narvalased vene keeles. Toimus nö vastastikune keeleõppe :)

Tartu-Riia õppereis

Pärast lõunat asusime koduteele.
Reis oli kasulik, huvitav ning tänu meie õpetajatele igav meil ei olnud.