Arhiiv 2010/11

Turismikorraldajate ja baarmenite õppereis

29.11.10

Teisest kuni viienda novembrini toimus õppereis, millest võtsid osa turismikorralduse, baarmeni ja väikeettevõtjate erialade õpilased.

Õppereisi alustasime AS „Remedia” viina-likööritehase külastamisega, kus tutvusime tehase ajaloo ja toodangu sortimendiga, kahjuks õppetöö ei lubanud degusteerida :) Baarmeni eriala õpilane Olga Akatõševa sai võimaluse ise likööri valmistada. Tehase külastamine lõppes ekskursiooniga tootmishoonetes. Peale lõunapausi, mis toimus Tallinnas, sõitsime Olustverre, kus tutvusime mõisa ja selle ajalooga. Külastasime linnutopiste ja puuhobuste kujukeste muuseumitube, kuid palju elevust tekitasid elavad hobused, keda oli võimalik vaadata ja silitada mõisatallis. Hobuste ja muude loomade eest hoolitsevad sealse kutsekooli õpilased, kes õpivad põllumajanduslikel erialadel. Õhtu saabudes sõitsime Tartu, kus sealses Kutsehariduskeskuse Hotellis ootas meid majutus ja maitsev õhtusöök.

Reisi teine päev algas TKHK turismiosakonna tutvustusega, kus meie 1KTK õpilased esitasid Tartu kolleegidele eestikeelseid presentatsioone Narvast ja NVTC-st. Tartlased aga näitasid presentatsioone kohalikest vaatamisväärsustest. Pärast seda sõitsime tutvuma Ale Coq-i õlletehase ja õlle ajalooga. Päeva esimene pool lõppes interaktiivse ekskursiooniga. Peale lõunat suundusime Kalalasse, mis asub Võrtsjärve kaldal Vehendi külas. Kalalas tutvusime erinevate kalaliikidega, kes ujusid suurtes akvaariumites. Õhtul toimus turismikorralduse I kursuse õpilaste rebasteks ristimine.

Reisi kolmas päev algas Valmiera lossipargi külastamisega. Peale Valmierat sõitsime Cesisesse, kus ootas meid landmeistri abi-foogt ning oma lõuna lunastamiseks pidid meie grupi noormehed võistlema odaviskes ja ammulaskmises, võitjaks tuli Vladimir Šmatkov, kellele sai auks istuda keskaegse peolaua taga foogti paremal käel. Lõunalauas süües oli võimalik nautida kesksegset muusikat ja laule ning ka ise tantsida. Pärast lõunat tutvustati ka lossi varemetega. Seejärel sõitsime lähedalasuvasse Turaida lossi, kus saime peale ekskursiooni ronida valvetorni ning nautida sealt avaneva vaatega ümbruskonnale. Õhtu saabudes sõitsime Riiga, kus meid ootas majutus ja õhtusöök neljatärnilises „Riga” hotellis.

Reisi neljas päev algas „Riga” hotelli tutvumisega, kus avanes võimalus vaadata noorpaari tuba ning suhelda hotelli mänedžeriga, kes lahkesti vastas paljudele küsimustele. Turismikorralduse õpetaja Juri Gerzanitš viis läbi lühikese Riia vanalinna ekskursiooni. Värske õhk ja jalutuskäik tekitasid suure isu, mida suutis kustutada vaid „Lido” restoran, kus leidub head-paremat igasugusele maitsele. Õhtuks jõudsime juba õnnelikult koju.

Kõikidel päevadel tegid õpilased esitlusi mitmesugustel teemadel, õhtuti tegeleti aruannete koostamisega möödunud päeva kohta.

Tahame tänada meie Narva Kutseõppekeskuse reisikorraldajaid ja bussijuhti Ago Kirsi imelise ja huvitava õppereisi eest.