Arhiiv 2010/11

Õppereis jõulueelses Tartus

03.01.11

Jõulueelsel nädalal külastasime me Tartu linna.

Reisi jaoks oli õpilastel ette valmistatud ettekanded, milles tutvustati ekskursioonieesmärke ning sihtpunkte. Tartus oli meil kavas võrdselt mahukas kultuuri- ja ettevõtlusprogramm. Kolmapäeval, 15. Detsembri varahommikul lahkusime me Narvast et veeta kiire ning huvitav päev Lõuna-Eestis.

Meie marsruut läbis erinevaid Kesk- ja Lõuna-Eesti linnu, mille kohta kestsid ettekanded kogu sõidu jooksul: kuulasime ajaloolisi jutustusi ja legende Jõhvist, Tartust, vanast Tartumaast, Tartu Mänguasjamuuseumist ning A Le Coqi õlletehasest.

Aeg lendas ning juba olimegi Tartus, kus lahkusime bussist et tutvuda linnaga. Oma jalutuskäigul nägime kõigepealt üht Tartu kuulsat monumenti- Kahe Vilde Pinki, mis ühendab endas kahe eri ajastu kirjaniku- Oscar Wilde ning Eduard Vilde kirjanduslikud maailmad, väljendades seeläbi kunsti ajatust ning Tartu vaimse kultuuri omadust tuua kokku erinevad maad, rahvused ning ajastud. Edasi liikusime me Toomemäele, kus jalutasime üle Ingli-ja Kuradisilla, mille kohta käivaid legende kuulsime juba teel Tartusse. Põnevamad neist olid loomulikult legendid lepingutest Kuradiga Kuradisilla ehitamisel ning Toomkiriku seina sisse müüritud noorest neiust. Toomkirikus asuvasse muuseumi me kahjuks ei pääsenud, kuid eks tuleb sinna veel tagasi pöörduda.

Järgmiseks avastasime me suurepäraselt maalitud Tartu Ülikooli seina Pirogovi platsi vastas- sellel on kujutatud TÜ hoone minevikus. Äärmiselt mõjus ning sügava tähendusega pilt. Teisel pool hoonet pakkusid meile huvi Marksu majast välja piiluvad TÜ lektorid oma elutruuduses.

Mööda Jaani kirikust, jõudsime me Mänguasjamuuseumi, mille perenaine meid lahkelt sisse juhatas ning grupi workshopiks pooleks jagas: pool gruppi jäid imetlema näitust ning pool viidi ülakorrusele, kus meisterdasime jõuluehteid. Näitusel võisime näha mitmekesist valikut nukkudest ning teistest mänguasjadest mis olid pärit Eestist ja mujalt maailmast. Muuseumi tagaosas võis vaadata ka filminukke, näiteks olid seal väljas nukud multifilmist Kunksmoor ja Kapten Trumm. Äratundmisrõõmu pakkusid mänguasjad 80ndatest ning 90ndatest, kui õpilased elevusega meenutasid, millised olid olnud nende lapsepõlve mängud.
Jõuluehete meisterdamine oli täiskasvanud õpilastele vähemalt sama lõbus kui lastele ning puudus ei tulnud ei ideedest ega vaimustusest.

Järgmiseks saabusime me A Le Coqi logistikakeskusesse, milletaolist mastaapset ettevõtmist, koos efektiivsete töötajate, masinate ning ladudega nägid paljud õpilased esimest korda ning keskuse töökorralduse tempo jättis kustumatu mulje nii mõnelegi.
Meile tehti seal üksikasjalik ekskursioon läbi kõigi keskuse ruumide alates kauba sissetoomisest kuni büroohooneteni ning vastati kõigile üles kerkinud küsimustele. Samuti lasti tulevastel logistikutel heita pilk kasutusel olevatele arvutiprogrammidele.

Edasi läks sõit juba Õlletehase tootmisruumidesse ning muuseumi. Tootmisruumides saime aimu sellest, kuidas näeb välja õlu tootmine ning kui peent tehnoloogiat selleks tänapäeval kasutatakse.
Seejärel kasutasime me vaba aega selleks, et imetleda talvist Raekoja Platsi tuledesäras, Jõululotja, kohevat jõulukuuske ning lumevangis olevat Suudlevate Tudengite purskkaevu.

Reis Tartusse jättis meile sooja ning hea mulje. Lisaks õpetas reisi organiseerimine meile erialaks vajalikke oskusi nagu koordineerimine, planeerimine ning organiseerimine. Meeldivaks tegi sõidu kooli mugav buss, aitäh interaktiivse õppe võimaluse eest!
Tartu tundus meile vaikne, mugav ning noortele suunatud linn. Meil oli väga huvitav ning kasulik olla selles ilusas linnas.